Thursday, March 27, 2014

nazar modelinin yapılışı

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün nazar modelinin yapılışı yazisini sunmaya karar verdik.


Bir aralar ponpon yapımına sarmıştım, elimde yün sürekli ponpon yapıyordum.Tabi bu kadar uğraşınca ponpon ile ilgili farklı stiller geliştirdim o kadar ki desenli ponpon yapımına kadar gitti olay. Etrafımdaki arkadaşlarımla dahi deseni nasıl yaptığımı paylaşmazken bloğum için feda olsun dedim ve herşeyi anlattım :)















nazar modelinin yapilisi 1

Şapkaları süslemede, kolye yapımında, atkı yapımında ne bileyim envai çeşit süslemede kullanılabilir ponponlar.


















nazar modelinin yapilisi 2

 Renk seçimleri kullanacağınız yere göre tamamiyle size kalmış, ben yılbaşı konseptinde yapacağım için kırmızı ve yeşil yün aldım. Yün seçimi de çok önemli resimdeki gibi tüğlü olmayan ne çok ince nede çok kalın yün seçilmeli.











nazar modelinin yapilisi 3

 Ben herşeyde olduğu gibi ponpon yapımında da makinasına yok kartonuna falan karşıyım o kadar uğraşmak bana zor geliyor bu yüzden ben elime sarıp hızlı hızlı yapıyorum ponponları. Yapmak istediğiniz boyuta göre iki, üç yada dört parmağa sarabilirsiniz. Ne kadar çok dolarsanız ponpon o kadar dolgun olur, aşırı sıkıp elinizi kangren yapmayın tabi :)

Yeteri kadar sardıktan sonra tam ortasından sardığınız yünü kullanarak ponponu bağlıyorsunuz.











nazar modelinin yapilisi 4

 Ponponu sıkıca bağlayıp düğüm attıktansonra makas ile birleşik olan kısımlarını kesiyorsunuz.











nazar modelinin yapilisi 5

 Pomponu istediğimiz boyuta gelene kadar makas yardımı ile kırpacağız.Ponponu bağladığınız yünü elinizde tutup yünü kırparken onu kesmemeye çalışın ama arada fireler oluyor emin olun :) Böyle bir durumda ponpona iğne ile ip geçirebilirsiniz yumuşak olduğu için iğne ile ip geçirmek çok kolay olacaktır.











nazar modelinin yapilisi 6

 Aynı işlemleri kırmızı yün ile yaptım.











nazar modelinin yapilisi 7

 Gelelim desen yapma kısmına, seçtiğiniz bir rengi elinize doladıktan sonra üzerine ortalayarak başka bir yün saracaksınız ve tek yünde yaptığınız işlemlerin aynısını burada yapacaksınız.











nazar modelinin yapilisi 8

Kırptığınızda ikinci rengin desen gibi durduğunu göreceksiniz.Ayrıca kırpma işlemini yaparken alt kısma bir kutu, kap vs koymanızı tavsiye derim. Yün kırparken bayağı bir pislik çıkacaktır. Bunları nasıl değerlendirsem diye düşündüm ama bulamadan atmak zorunda kaldım :)











nazar modelinin yapilisi 9

Bu sefer kırmızı yün üzerine yeşil desen oluşturuyoruz. Bu arada kırmızı ve yeşil ile ilk defa karışım yaptım bu aynı çileğe benzedi, çilek olarak kullanılabilir konsepte göre.











nazar modelinin yapilisi 10

Şimdi de kırmızı ve yeşil ipi aynı anda doladım ve kırçıllı bir ponpon oluşturdum.











nazar modelinin yapilisi 11

Bunlar size yetti mi bana yetmez :) Bu sefer üç katmanlı bir sarma tarzı ile ponpon üzerinde halka yaptım :) Önce yeşil ipi sardım sonra ortalayarak kırmızı ipi sardım ve son olarak da yine yeşil ipi şerit şeklinde en ortaya sardım. Bu kısmı başka bir renk ile yapıp üç farklı renk katmanı da yaratabilirsiniz.











nazar modelinin yapilisi 12

Ve karşınızda birbirinden renkli ve güzel ponponlarım :) Ben başka bir yerde desenli ponpon görmedim daha önce, tabiki yapılmış olabilir ama benim karşıma çıkmadı hiç.











nazar modelinin yapilisi 13

Ben yılbaşı dekorasyonumda ponponları sandalye süsü olarak kullandım :)





nazar modelinin yapilisi 14
Ponponlar yardımı ile yapma gelin buketi de yapabilirsiniz.

Ben Işıl'ın arkadaşlarına atacağı çiçeği hazırlarken bol bol ponpon kullandım :)











nazar modelinin yapilisi 15

Daha önce mavi-pembe , siyah-pembe ve siyah-mavi konseptlerde ponponlar da yapmıştım. Hatta gösterdiğim sarım teknikleri ile ponpondan nazar boncuğu bile yapabilirsiniz. 














nazar modelinin yapilisi 16

Benim elim kıymetlidir öyle yün falan sarıp canımı acıtamam diyenler ise üzülmesin onlar için zahmetli fakat acısız bir ponpon sarma yöntemi tarifi verebilirim. Kestiğiniz karton daireler yardımı ile elinize sarmadan ponpon yapabilirsiniz.












nazar modelinin yapilisi 17

Burada desen oluşturmak içinse asıl katı sardıktan sonra karşılıklı iki uca ayrı ayrı yünler sarabilirsiniz, ben denemedim ama mantık olarak olması gerekli :)














nazar modelinin yapilisi 18

Videolu anlatım olsa daha iyi anlardım diyenler  buradan 'Uzman Tv' için çektiğimiz 'Ponpon Yapımı' serisine göz atabilirler. Desenli ponpon yapımı hatta ponpon ile nazar boncuğu yapımı detaylarını da bu çekimlerde bulabilirler.







Bu yazi ile alakali daha cok bilgi inceleyebileceginiz onemli bir web kaynagi : sal nazar

No comments:

Post a Comment