Thursday, April 17, 2014

TAZE ASMA YAPRAĞI İLE SARMA- BULGURLU ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA















MERHABALAR SELAMLAR SEVGİLER CAN DOSTLAR

Şimdiye kadar yediğim en enn lezzetli sarmalardan birisi oldu,inanın bana :)

ön yargılı olmamak gerek, hep derim ben bulgurlu sarmayı sevmem diye ama yanlış konuşuyormuşum pişmanım

maalesef pirinç pilavını bulgur pilavına tercih ediyorum,ve biliyorum ki yanlış yapıyorum :(

bu sarma niye bu kadar lezzetli oldu ?

yapraklar çook taze asmamızın ilk yaprakları öyle ince ki

bulgur ise ; esmer köy bulguru (pilavlık bulgur )

kolaj resimde görüldüğü gibi bir büyük tabak dolusu,yeşillik yani; bol taze soğan,taze nane,dereotu,maydanoz

salça ; yazın kendi yaptığım güneşte kuruttuğum domates biber salçası

yağı ; sızma zeytinyağı

* iç malzememin yaklaşık 1 çay bardağı bulgur iken, belki 4-5 misli de yeşillik idi

bir dee; bool sevgi,muhabbet koyunca  siz söyleyin bu sarma nasıl çok lezzetli olmasın

*yapraklar çok ince ve taze olduğundan yırtılmasın diye;yıkadıktan sonra kaynar suya daldırıp çıkardım,

yeşillikleri çok ince doğradım,

bulguru yıkayıp suyu süzülünce (çiğden )  geniş bir kap içinde tüm malzemeleri karıştırdım,

No comments:

Post a Comment