Saturday, February 8, 2014

Evde yüz için nemlendirici ve göz altı kremi yapımı 2


Merhaba,

Bu aralar herkes soruyor, cildin ne güzel ne kullanıyorsun? Herkes söyleyince bende  eve gelip aynaya bakıyorum, bana normal gelen bir cildim var, hatta Cem e de soruyorum oda evet senin cildin çok güzel diyor. Aman bir kıçım kalkıyor sormayın. Fakat laf aramızda, aynaya bakınca ben bir fark göremiyorum, hatta bakarken, boynumdaki sarkmalar falan bile gözüme çarpıyor, kocaman göbeğimi filan da hatırlıyorum ama hemen kendimi motive ederek hımm cildin güzel ya haannıım diyip kendimi motive ediyorum.

Kremim bitmişti haydi işe koyulayım ve bir detaylı yazı da yazayım dedim, buyrun;

Sabahları yan komşunun bahçesinde kedileri besliyorum. Artık 4 adet oldular. Vermemem lazım ama ne yapayım kıyamıyorum. Boncuk çok mülayim bir kedi, diğerleri çok çabuk yemeğini bitirip onunkini de yiyorlar, oğlum aç kalıyor diye bekliyorum bahçede epeyi. Beklerken kırmızı güller gözüme ilişti, kopardım bir tanesinin sadece yapraklarını ve eve gelince üstüne sıcak su koydum. Bir gün demlendi.


evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 1






Böyle güzel renkli bir gül suyu oldu. Aslında yapacağımız bu kremde mürver suyu kullanılıyor ama ben bu sefer gül suyu tercih ettim, sizde istediğiniz bir bitkinin suyunu kullanabilirsiniz. Ihlamur bile olabilir.


3.5 çorba kaşığı kullanılacak.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 2






Orjinal tarif budur.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 3






Kitap budur.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 4




Balmumu, bıçakla zorla kesilir. Yarım çorba kaşığı kadar.




evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 5






Benmari usulu eriteceğimiz için, ocağa su koyulur.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 6






Ve üstüne bir cezve.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 7






Önce balmumu ve sonraaa...



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 8






2.5 çorba kaşığı zeytinyağı.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 9






Yarım çorba kaşığı ceviz yağı.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 10






1 çorba kaşığı susam yağı







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 11






1 çorba kaşığı badem yağı.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 12



Ben artık eczaneden alıyorum badem ve susam yağını, hem daha güvenilir hem de daha hesaplı. Üstelik banyodan sonra da kullanabiliyorum.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 13






Kreminizin nasıl kokmasını istiyorsanız, yada neyi sevyorsanız bir iki damlada o yağdan. Benim tercihim melisa.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 14










3.5 çorba kaşığı gül suyunu kaseye alıp içine yarım tatlı kaşığı boraksı ekleyip bayağı bir eriyene kadar karıştırın ltf. Kaseyi sıcak suya da oturtabilirsiniz isterseniz.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 15






Borax ı ben detarjan yaparken de kullandığım için evde mutlka bulunur. Yerleride boraks ve sirke karışımı ile siliyorum.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 16






Boraks ekleniyooor.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 17






Karıştırılıyoorr.



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 18






Cem geldi o ara fizik tedaviden, oo cadı kazanı çıkmış yine diyor.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 19



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 20




Ve borakslı karışımı, sıcak olan erimiş yağlarımıza karıştırıyoruz, hemen kıvam alıyor.







evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 21






Biraz ılıdıktan sonra, kutusuna koyup daha soğuk bir yerde karıştırmaya devam ediyor ve..



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 22



evde yuz icin nemlendirici ve goz alti kremi yapimi 2 23






Aaa arada iki kapsülde e vitamini ekledim.


Şart değil.






Buzdolabına koydum. Bazan krem gibi bazan da sıvı olabiliyor. Ben çok fazla balmumu koymayı sevmiyorum çünkü bu sefer yüzünüzde fondoten gibi kalıveriyor. Yaptıkça kendi doğrularınızı buluyorsunuz.






Bu konuda pek popüler olan diğer yazım için bir
tık

Bbu kitabın yazarının blog u için bir tık 






E hadi kolay gelsin






Cadı anne







No comments:

Post a Comment